Möt Hanna – Burenstam & Partners nya Lead Manager!

Nyheter / Caroline Lundh
2020-10-02

Hanna Thuresson, Lead Manager Burenstam & Partners

Burenstam & Partners fortsätter att växa och vi välkomnar vår nya kollega Hanna Thuresson till marknadsföringsteamet och rollen som Lead Manager. Men vad gör egentligen en Lead Manager, och varför föll valet på Burenstam? Vi fick oss en pratstund med Hanna – och svar på frågorna. 

Hej Hanna, varmt välkommen till oss på Burenstam och Partners! Vad var det som fick dig att välja just Burenstam?  

– Det var framförallt bilden jag fick av dem som var med under intervjuprocessen. Alla var genuint engagerade i bolaget och väldigt framåtsträvande. Jag märkte snabbt att man fokuserar mycket på tillväxt och utveckling och att man vill hänga med i den digitala resan som många bolag gör nu, inte minst bolag inom förtroendebranschen. 

Vaspenderade du din tid på innan du kom hit? 

– Då bodde jag i Boston. Där studerade jag International Marketing med specialisering mot Business Analytics på handelshögskolan Hult International Business School i Cambridge. Parallellt läste jag Business Analytics på Harvard Business School för att få en djupdykning i nya sätt att analysera, tolka och använda data. Jag brinner verkligen för Excel, jag kan gå igång på ett Excel-ark! 

Hur ser vardagen ut i rollen som Lead Manager? 

– Jag kommer att fungera som en brygga mellan marknadsföringsteamet och rådgivarorganisationen och se till att vi har en digital kundresa som bygger upp den digitala tilliten. Det handlar om att samordna den digitala kommunikationen och göra den personlig genom att se till att vi har rätt kommunikationsaktiviteter i rätt kanaler och med rätt information. På så sätt kan potentiella kunder få mer koll på organisationen och vad vi gör. Det blir min roll. 

Vad kommer du att tillföra för värde i din nya roll? 

– Jag vill tillföra ett digitalt värde till våra kunder så att de får den uppmärksamhet och information som de kräver eller efterfrågar. Att de känner sig bemötta på ett sätt som de förväntar sig i våra digitala kanaler. Inhouse vill jag vara en brygga mellan rådgivarorganisationen och marknadsföringsteamet, så att vår digitala resa kan skräddarsys. 

En ny roll brukar innebära nya utmaningar – vilka utmaningar ser du? 

Den digitala kommunikationen kommer kanske aldrig kunna ersätta det personliga mötet i just vårt kundsegment, men den kommer att vara ett växande komplement. Den största utmaningen blir att leverera samma kvalitet på kommunikationen som rådgivarna idag gör fysiskt. För att lyckas med det i en förtroendebransch krävs en mycket mer precis och noggrant analyserad strategi.

 Vad gör du helst innan 08 och efter 17? 

– I vardagen älskar jag att laga mat, mer än någonting annat – och om jag får en helg över åker jag gärna hem till min barndomsgård som är en liten hästgård. Jag tävlade i dressyr när jag var yngre, så där trivs jag bra. 

Om du skulle måla upp ditt liv på en tavla som speglar dina kommande år, vad målar du? 

– Jag tror att min roll kommer att förändras mycket med digitaliseringen, så jag målar upp att jag vill växa i min roll och i karriären i takt med det. Jag målar också ett hus och en stor trädgård. Jag har alltid velat rita både mitt eget hus och trädgård – det är en dröm jag verkligen vill förverkliga. Jag hoppas också att jag är kvar hos Burenstam & Partners under lång tid. Det har jag märkt att många i bolaget är. 

Föreställ dig att du har en kristallkula framför dig – vad säger den om framtidens Lead Management? 

– Eftersom många kundresor är sådana vi traditionellt varit bundna till offline nu förflyttas online kan bolag engagera sig med sina digitala kunder med större precision och engagemang. I många fall kommer det att ske över en mängd digitala kanaler och de bolag som är pionjärer inom sin bransch och vågar satsa på den digitala resan hela vägen kommer ha stora fördelar. Burenstam till exempel utmanar hur förmögenhetsrådgivning ska bedrivas och lanserade nyligen en app som håller kunderna uppdaterade på utvecklingen av marknaden och portföljen. Det gäller att möta kunden i den digitala resan. Mer kommer också vara styrt av ML och AI, framförallt roller inom marknadsföring och rollen jag har kommer kräva en mer systemdriven utbildning. Men framförallt kommer kunder kräva information 24/7, och att den är personlig. Om man inte anpassar sig står man inför större utmaningar. 

 

image

Trygghet

Hur kan vi skapa trygghet idag och i framtiden? Trygghet för barnen? Vad gör vi om det sker en olycka?

Läs mer
image

Bevara & Utveckla

Hur mycket ska vi investera? Hur investerar vi för framtiden? Hur säkerställer vi högsta kvalitet?

Läs mer
image

Skapa

Hur stort kapital behövs för att starta ett företag? Hur utnyttjar vi vår kompetens? Hur kan jag vara med och förändra?

Läs mer

Önskar du träffa oss och lära dig mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.

Kontakta oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få inspiration, bli uppdaterad och informerad. Registrera dig för vårt nyhetsbrev idag!

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
close

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få inspiration, bli uppdaterad och informerad. Registrera dig för vårt nyhetsbrev idag!

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.