Burenstam & Partners rekryterar ny teamchef och HR-chef

Skriven av Caroline Lundh

Lucas Areland och Linda Nöjd, Burenstam & Partners nya Teamchef och HR-chef

Nyligen gick Burenstam & Partners in i en offensiv expansion och startade en omfattande rekryteringsprocess. Nu står det klart att förmögenhetsrådgivaren rekryterat en HR-chef och en teamchef till kontoret på Nybrogatan i Stockholm. Nya på posterna blir Linda Nöjd och Lucas Areland.

– Vi är övertygade om att både Linda och Lucas kommer bidra till att accelerera Burenstam & Partners resa framåt, och stärka bolagets företagskultur om att alltid sätta kunden först, säger Lars Uppsäll, vd Burenstam & Partners.

Processen med att hitta en ny HR-chef och Teamchef till Burenstam & Partners Stockholmskontor är nu klar. Linda Nöjd blir ny HR-chef, och Lucas Areland rekryteras till rollen som Teamchef. Med den nya duon på plats kan man accelerera den förändringsresa man planerat för de kommande fem åren och fram till 2025.

– Vi är väldigt glada över att Linda och Lucas väljer att komma till Burenstam & Partners, inte minst i den spännande tid vi befinner oss i. Vi har utvecklat vårt erbjudande och arbetsmetodik de senaste åren och befinner oss i ett läge där vi lyfter ut det till kunderna.

– Lindas bakgrund med en kombination inom både HR och kommunikation känns väldigt relevant när vi växer eftersom vi vill behålla och utveckla vår kundnära företagskultur som är väldigt viktig för oss. Lucas har mångårig ledarerfarenhet och har arbetat nära kunder i vårt segment. Det blir ett viktigt tillskott på ledarsidan när vi ska stötta våra medarbetare i det arbetet framåt, säger Lars Uppsäll, vd Burenstam & Partners.

Linda Nöjd tillträdde sin roll i mitten av januari i år, en roll som är ny hos Burenstam & Partners.

– Min drivkraft finns i att stödja organisationer på väg; under utveckling, uppbyggnad, tillväxt eller annan förändring. Därför är jag särskilt glad att vara med och bidra i den spännande tillväxt- och expansionsresa vi nu står inför på Burenstam & Partners.

Linda kommer närmast från eget bolag där hon sedan 2014 arbetat som interimschef inom HR och kommunikation. Hon har drygt tjugo års erfarenhet från chefs- och specialistroller i varierade branscher – främst i uppdrag och roller med fokus på förändringsledning och utveckling.

– Burenstam & Partners har en företagskultur som tilltalar mig mycket; ett tydligt fokus på såväl hållbarhet som långsiktiga relationer med kunder, ägare och medarbetare. Att attrahera och rekrytera rätt kompetens, och fortsätta utveckla och stärka den fina företagskultur som redan finns på Burenstam & Partners blir viktiga fokusområden framåt.

Lucas har över 15 års erfarenhet ifrån banksektorn, varav sju år i rollen som ledare och från både privat- och företagssidan och Private Banking. Lucas kommer att leda ett team av förmögenhetsrådgivare och arbeta med nya kunder. Lucas Areland tillträdde sin roll 8 februari.

– Jag ser fram emot att applicera min erfarenhet och vara med och driva Burenstam & Partners framåt. Något som verkligen lockat mig är bolagets värderingar med oberoende och transparens i centrum. Det är en stor skillnad från de stora bankerna där man istället lever på att sälja egna produkter. Jag ser fram emot att vara en del av tillväxtambitionen här och att tillsammans med mitt team visa potentiella kunder vad vi kan göra för dem.

Dela artikel

Caroline Lundh